zaterdag 24 januari 2015

De bloedstollende knal

Tijdens het kerstsamenspel met het bamboefluitensemble (zie 't blog van 31 december 2014) hoorden we opeens krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrak!!! Terwijl ik de baspartij speelde, hoorde ik een scheur, geƫindigd door een knal. De lage tonen van mijn bas maakten geen geluid meer.

Ik ben naar de Fluitzolder gegaan. Daar heb ik de scheur in mijn bas gerepareerd. Eerst heb ik secondenlijm in de barst laten lopen. Omdat mijn bas in het midden wat kwetsbaar is (er zitten al twee lichte barstjes in), moest er een bandje om.

Het vijlen van een gleufje.

Ik moest een gleuf vijlen. Daarna moest er ijzergaren heel strak in de gleuf gewikkeld worden. Deze draad wordt verlijmd.

IJzergaren heel strak in de gleuf wikkelen.
Als laatste heb ik mijn bas nog een keer gepolitoerd tot hij glom als een spiegeltje. Kom maar op kerst 2015!!!

Gisela Timmermans  -  Zeist




Geen opmerkingen:

Een reactie posten